REKLAMAČNÍ ŘÁD (OPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMACE)
Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku ve znění později. Předpisů a ustanoveními zákona č. 250/ 2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/ 1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů při odpovědnosti za vady a uplatňování odpovědnosti za vady prodávaných výrobků a poskytovaných služeb.
1. Prodávající odpovídá za vady zboží a kupující si uplatní reklamaci neprodleně u prodávajícího podle platného reklamačního řádu. Záruční doba na prodávané výrobky je stanovena obecným právním předpisům- Občanským zákoníkem platném v době prodeje.
2. Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád. Kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav v souladu s ust. § 18 odst. 1 zákona č. 250/ 2007 CFU o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/ 1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen “Zákon”)
3. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího ve formě elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího nebo prostřednictvím elektronické pošty nebo jinak.
4. Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně ujednány jiné záruční podmínky.
5. Kupující má právo uplatnit si u prodávajícího záruku jen na zboží, které vykazuje vady, které zavinil výrobce, dodavatel nebo prodávající, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.
6. Kupující provede prohlídku zboží při převzetí zboží. Po zjištění vady zboží, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce. Během záruční doby má zákazník právo na bezplatné odstranění vady po předložení zboží včetně příslušenství prodávajícímu spolu, záručním listem (pokud byl vydán), dokladem o koupi zboží- postačuje jeden z těchto dokladů.
7. Pokud zboží vykazuje chyby, zákazník má právo uplatnit reklamaci v provozovně prodávajícího v souladu s ustanoveními § 18 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonickým kontaktem.
8. Reklamační řízení zboží, který se dá objektivně předložit prodávajícímu začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a. Reklamovaný výrobek spotřebitel předložil na adresu: JTECHNIK, s.r.o., Poľnohospodárska 322/ 20, 911 06 Trenčín, Slovensko, IČO 47 013 770.
b. Spolu s reklamovaným výrobkem byl na výše uvedenou adresu předložen doklad o koupi- pokladní doklad (faktura), záruční list, jméno a adresu spotřebitele, případně telefonický kontakt, přesné popsání vady zboží, případně jako došlo k chybě zboží.
9. Vzor reklamačního protokolu je dostupný níže:
Spotřebitel vyplní v reklamačním protokolu kolonky v bodech a-g a reklamační protokol odešle prodávajícímu elektronickou poštou nebo poštou.
10. Začátek reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace. Reklamované zboží kupující předloží do sídla prodávajícího, nebo na místě uvedeného v tomto reklamačním řádu /bod 8.a./. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, tedy ve svém místě podnikání v souladu s ust. § 18 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele /dále jen zákon/
11. V místě určeném pro přijímaní reklamací je prodávající povinen zajistit přítomnost osoby pověřené vyřizovat reklamace v souladu s ust. § 18 odst. 3 Zákona 250/ 2007.
12. Kupující si uplatňuje odpovědnost za vady produktu u prodávajícího bez zbytečného odkladu.
13. Prodávající vydá v den přijetí reklamace kupujícímu doklad o přijetí reklamace zboží v písemné formě, např. ve formě mailu nebo v písemné podobě, ve kterém je povinen přesně označit vady zboží v souladu s ust. § 18 odst. 5 Zákona 250/ 2007.
14. Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinen poučit spotřebitele o jeho právech podle obecného předpisu na základě rozhodnutí spotřebitele, které z těchto práv spotřebitel použije, je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle zákona 250/ 2007 § 2 písm. m ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
15. Kupující si neuplatňuje záruku na chyby, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn.
16. Nárok na uplatnění záruky u prodávajícího kupujícím zaniká:
- a) Nepředložením dokladu o zaplacení (kopii dokladu doporučujeme kupujícímu si zajistit a ponechat si), dodacího listu nebo záručního listu / pokud byl vydán / -postačuje jeden z uvedených dokladů, příslušenství,
- b) Uplynutím záruční doby zboží,
- c) Mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím,
- d) Používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí,
- e) Neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- f) poškozením zboží nadměrným zatěžováním, nesprávným skladováním, nesprávnou manipulací nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v ČR,
- g) poškozením zboží neodvratitelnými nebo nepředvídatelnými událostmi,
- h) poškozením zboží náhodou zkázou a náhodným zhoršením, jiným neodborným zásahem, poškozením při dopravě, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci, neoprávněným zásahem ve výrobku.
17. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujícím způsobů:
- a. předáním opraveného zboží,
- b. výměnou zboží,
- c. vrácením kupní ceny zboží,
- d. vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
- e. písemnou výzvou k převzetí prodávajícím určeného plnění,
- f. odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
18. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace kupujícímu vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
19. Záruční doba je 12 měsíců (pro fyzické a právnické osoby) nebo 24 měsíců (pro soukromé osoby) ode dne uzavření kupní smlouvy, kromě výrobku na kterých je záruční doba vyznačená dobou spotřeby, resp. dobou použitelnosti, nebo dobou minimální trvanlivosti. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční opravy zboží.
20. V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad, na kterém bude uveden vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě nového dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.
21. Pokud jde o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena následujícím způsobem:
- a. prodávající zabezpečí odstranění chyby, nebo
- b. prodávající vadné zboží vymění za nový, identický jako reklamovaný výrobek
22. Pokud se jedná o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o jednu vícekrát opakovanou odstranitelnou chybu, nebo o větší počet různých odstranitelných chyb, a které brání tomu, aby mohl být zboží řádně užíváno jako bez chyby, prodávající vyřídí reklamaci:
- a. zrušením kupní smlouvy, nebo na žádost zákazníka výměnou zboží na zboží jiné funkční stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
- b. v případě, že nemůže prodávající provést výměnu zboží za jiný, vyřídí reklamaci vystavením dobropisu na vadné zboží.
23. Pro účely reklamace se za vícekrát opakovanou odstranitelnou chybu považuje výskyt a odstranění téže odstranitelné chyby více než dvakrát.
24. Pro účely reklamace se za větší počet různých odstranitelných chyb považuje výskyt a odstranění více než dvou různých odstranitelných chyb.
25. V případě, že prodávající ukončí reklamační řízení jako zákonem odůvodněné zamítnutí reklamace, ale chyba výrobku podle spotřebitele objektivně existuje a nebyla odstraněna, může si kupující uplatnit své právo na odstranění vady zboží prostřednictvím soudu.
26. Záruka se nevztahuje na neodbornou montáž, resp. nedodržení postupu uvedeném v návodu na montáž, údržbu a použití- u výrobků u nichž takový postup vyplývá z povahy výrobku.
27. Poučeni pro spotřebitele: (1) Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. (2) Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu produktu, nebo se vada týká jen součásti produktu, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknout nepřiměřené náklady vzhledem na cenu produktu nebo závažnost vady. (3) Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadný výrobek za bezvadný, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné potíže. (4) pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která bráni tomu, aby se produkt mohl řádně užívat jako produkt bez vady, má kupující právo na výměnu produktu nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad produkt řádně užívat. (5) pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny produktu.
Alternativní řešení mimosoudních sporů
a) Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu, e-mailem na : info@strojni-cerpadla.cz, nebo písemně na adresu: JTECHNIK, s.r.o., Poľnohospodárska 322/20. 911 06 Trenčín, Slovensko pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 CFU ARS subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle § 3 zákona 391/2015 CFU Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle § 12 zákona 391/2015 CFU. b) Spotřebitel může podat stížnost prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. c) alternativní řešení sporů může využít jen spotřebitel- fyzická osoba, která při uzavíraní a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výšky 5 EUR s DPH.